پرنده با وقار ، کبک Alectoris chukar

طبیعت باارزشتر است یا تکنولوژی

آمار مطالب

کل مطالب : 49
کل نظرات : 23

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 96
باردید دیروز : 11
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 96
بازدید سال : 1242
بازدید کلی : 164632

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان احیا زندگی زیستی و آدرس biovivification.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 96
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 107
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 164632
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : عالیه چنگیزی
تاریخ : پنج شنبه 8 تير 1391
نظرات

این پرنده دارای پرهای خاکستری، گلوی نخودی رنگ با نوار حاشیه ای پهن سیاه بوده و متمایز ترین ویژگی این پرنده جذاب خط های تزئینی سیاه و سفید واضح بر روی دو طرف بدن پرنده، در زیر بال های آن است. خط چشم سیاه آن از جلوی بیشانی تا زیر کردن امتداد دارد . به گونه ای، که به نظر می رسد چشم کبک بسته باشد. پرهای قسمت بالای بدن و سر، قهوه ای بوده و به طرف پایین تنه و دم که می آید تبدیل به رنگ خاکستری مایل به آبی می شود. صورت کبک سفید با منقار کوتاه، قوی و نارنجی رنگ است. جنس نر و ماده مشابه هستند،  پاها قرمز رنگ و ماده اندکی از نظر اندازه کوچکتر و فاقد خار پشت پا است. دم کبک دارای 14 پر می باشد.. رنگ جوجه کبک کرم قهوه ای پررنگ، و سطح زیرین بدن جوجه کم رنگ می باشد. بیشتر کبک های ساکن مناطق مرطوب رنگ تیره داشته و بدنی متمایل به رنگ زیتونی دارند، این در حالی است که ساکنان مناطق خشک بیشتر خاکستری یا زرد رنگ هستند..

عکس از عالیه چنگیزی 1389

زمان پرورش و تخم گذاری در کبک ها متفاوت بوده و بسته به مکان و ارتفاع زندگی آن دارد يک مرتبه در سال توليد مثل دارند. در فصل توليد مثل، کبک های مناطق گرم اواخر اسفند و اواسط بهار به صورت گله های ۲۰-۱۵ تایی جفت گیری نموده و سرانجام در اواسط اردیبهشت شروع به تخم گذاری می نماید و برای کبک های مناطق سرد سیر از فروردين آغاز شده و بسته به منطقه جغرافيايي ممکن است تا اواخر تير و اوايل مرداد نيز ادامه يابد به طور معمول برای کبک های مناطق مختلف ایران از اواسط ارديبهشت تا اواسط مرداد, جوجه ها از تخم بيرون مي آيند. کبک پرنده زمینی بوده، لانه خود را بر روی سطح خاک و بر روی زمین زیر تخته سنگ ها یا لابلای درختچه ها استآشيانه کبک از ساقه هاي ساده که گاهي با پر و خاشاک پوشانده مي شود, در ميان صخره ها و يا مناطق پر از بوته و خاشاک, تشکيل مي گردد

 عکس : چنگیزی عالیه 1389

نرها با نشان دادن تمايل خود به ماده با کج کردن سر و باز کردن بالها و نمايش آنها در اواخر اسفند اقدام به جفت گيري مي کنند  نر ها در فصل جفت گیری پرنده ماده را دنبال می کنند و در برابر او گام های محکمی به زمین می گذارند و گردن خود را به جلو و عقب می برند. این حرکات ادامه دارد تا زمانی که پرنده ماده اجازه جفتگیری بدهد. ماده به نشانه اعلام رضایت برای جفت گیری خم می شود و نر با نوک خود پشت سر ماده را گرفته و جفت گیری انجام می شود. نر ها تک همسر monogynous می باشند هستند. در طول این زمان، بسیار جنگجو هستند و دیگران را به مبارزه می خوانند. در خارج از فصل تولیدمثل معمولا کبک ها را در دسته های 10 تا 50 تایی می توان مشاهده کردcovey

 


عکس از عالیه چنگیزی 1389



تعداد بازدید از این مطلب: 7242
برچسب‌ها: کبک ,
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
رضا در تاریخ : 1391/4/8/4 - - گفته است :
بسیار زیباست. فقط چهره این عزیزان یک مقدار آشناست. پاسخ:ای داد بر من نکنه قاتل زنجیره ای باشن یا تروریست باشن وایییی نکنه دشمنان نظام هستن ؟؟


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود